Centrul afacerii infracționale era constituit de către un instructor auto provenit dintr-o școală de șoferi din București, împreună cu un fost elev al acestuia, fiul unui notoriu milionar, ce-și asuma rolul de sufleor.
Astfel, ei au pus în scenă o operațiune de proporții, care a durat timp de 9 ani. În acest timp, au ajutat 25 de beneficiari, cu un nivel de educație extrem de scăzut, să obțină fraudulos permise de conducere. Aceștia au fost, între timp, condamnați, ca urmare a acordurilor de recunoaștere a vinovăției, conform datelor oferite de procurorii Parchetului din Buftea.
Procesul prin care candidații obțineau permisele de conducere era destul de elaborat. Beneficiarii, care nu cunoșteau nici măcar literele, reușeau să promoveze examenul pentru permisul de conducere, cu punctaje aproape maxime, după ce plăteau sume cuprinse între 4.000 și 7.000 de euro.
Operațiunea era pusă în practică în București, unde persoanele în cauză își schimbau fictiv domiciliul pentru a putea susține examenul.
Rolul central era deținut de instructorul Radu Nicușor Grigore, care devenise o prezență cunoscută în curtea Serviciului Regim Permise de Conducere și Înmatriculări Vehicule (SRPCIV) București.
Grație abilităților sale, vestea că el ar putea ajuta, contra cost, la promovarea probei teoretice, s-a răspândit cu rapiditate.
Cea de-a doua cheie a acestei scheme frauduloase era Paul Gheorghe Banu, un vechi elev al lui Grigore din 2013, care își asuma rolul de sufleor. El citea întrebările prin intermediul unei camere video ascunse și apoi indica unde să bifeze răspunsul corect.
Până în toamna anului trecut, când procurorii din Buftea au demascat operațiunea, și-au dat seama că această activitate frauduloasă nu a fost posibilă doar prin eforturile lui Grigore și Banu. Ancheta a dezvăluit că instructorul Grigore ajuta la promovarea examenelor persoanele dispuse să plătească sume considerabile.
Aceste dezvăluiri au determinat, în cele din urmă, reținerea mai multor persoane și au marcat sfârșitul unei afaceri infracționale care s-a întins pe o perioadă de 9 ani. În pofida faptului că beneficiarii erau persoane neșcolarizate și nu aveau cunoștințe de bază de legislație rutieră, ei au