Tot mai mulți turiști se confruntă cu “țepele” date de hotelierii greci, în căutarea lor frenetică după profit. Așadar, vacanțele în Grecia nu mai sunt la fel de idilice ca pe vremuri.
Un exemplu recent este o postare de pe Reddit intitulată “Eclipse Hotel (Mykonos) – SCAM ALERT”, care atrage atenția asupra presupuselor escrocherii de preț și tactici “neortodoxe” utilizate de un restaurant din Mykonos, o destinație populară atât pentru români, cât și pentru alți turiști.
Povestea unui turist descrie experiența sa neplăcută în Mykonos, unde a decis să meargă în vacanță împreună cu soția și cei doi copii, cu speranța unei vacanțe de vis.
În postarea sa de pe Reddit, turistul relatează că au mers la un restaurant pentru prânz și au ajuns să fie înșelați în mod flagrant.
Un chelner insistent le-a spus că, dacă doresc să cumpere două băuturi, pot folosi șezlongurile de pe plajă în fața restaurantului. Turistul a considerat că aceasta este o ofertă acceptabilă și a acceptat propunerea. Cu toate acestea, lucrurile s-au schimbat atunci când chelnerul a devenit extrem de intruziv și insistent.
“Pe măsură ce ne-am așezat, chelnerul ne-a presat continuu să comandăm ceva”, a scris turistul în postare.
După ce au comandat o bere și un mojito, turistul s-a simțit constrâns să comande milkshake-uri pentru copii. Însă atunci când a cerut informații despre prețuri, chelnerul a evitat să ofere un meniu pentru băuturi și a dat din umeri, asigurându-l că totul este “ieftin”.
După o oră, au decis să comande calamari, care erau menționați în meniu cu prețul de 19 euro și se presupunea că includ și o salată și pâine. Cu toate acestea, nota de plată a șocat turistul: 148 de euro pentru calamari!
La aceasta s-au adăugat milkshake-uri, salată și pâine, în valoare de 76 de euro, 28 de euro și 14,50 euro, respectiv. Astfel, nota de plată a ajuns la… 360,80 euro!
“Mi-au încasat efectiv banii de pe card…”
Nemulțumit de nota de plată exorbitantă, turistul a afirmat că a fost tratat cu ostilitate de către chelner și casieriță. Mai mult, casiera a rupt secțiunea de sus a bonului fiscal care conținea detaliile tranzacției: numele restaurantului, adresa și data.
“Mi-au cerut să semnez și mi-au încasat efectiv 360 de euro pe card”, a spus turistul.
Utilizatorii Reddit au reacționat vehement, povestind și ei experiențe similare prin care au trecut.
“Ar trebui să raportați aceasta la poliție”, a fost unul dintre mesaje. Cu toate acestea, o altă persoană a confirmat că a trăit o experiență similară în Mykonos: “Am fost în Mykonos acum două săptămâni. Ghidul nostru turistic ne-a avertizat despre acest loc. El și colegii săi boicotează acest local pentru că oamenii sunt înșelați acolo în mod frecvent. Îmi pare rău pentru ce vi s-a întâmplat”.
Restaurantul în cauză este cunoscut printre turiști. Recenziile de pe Google indică faptul că localul se află pe o plajă extrem de frumoasă, dar băuturile și mâncarea sunt foarte scumpe.
De exemplu, un turist a scris într-o recenzie: “Un jaf absolut. Acesta este un loc de care toți turiștii ar trebui să se ferească.”