Consecințele crizei de componente continuă să se facă simțite în industria auto, afectând și producătorul român Dacia.
Compania a anunțat recent că va fi nevoită să suspende activitatea uzinei de la Mioveni pentru o zi, în data de 30 iunie, datorită acestor probleme de aprovizionare.
În acea zi, doar anumite segmente ale activității vor continua să funcționeze: mentenanță, producerea de piese de schimb și CKD (Complete Knock Down – vehicule asamblate în totalitate), gestionarea de proiecte și livrarea vehiculelor către clienți.
Potrivit Profit.ro, decizia de suspendare temporară a producției vine în urma unei vizite recente a peste 900 de dealeri și jurnaliști din întreaga Europă, care au făcut turul atât al sediului Dacia din București, cât și al fabricii.
Angajații care vor avea zi liberă în acea vineri vor beneficia de plăți în conformitate cu regulile șomajului tehnic, adică 85% din salariul de bază, precum și un tichet de masă.
Nu este prima dată când Dacia Mioveni se vede nevoită să întrerupă temporar producția din cauza lipsei componentelor; același lucru s-a întâmplat și în primăvară, înainte de Paște, când a avut loc o întrerupere de șase zile.
Tot vineri, activitatea Uzinei Mecanice și Șasiuri va fi, de asemenea, întreruptă. Cu toate acestea, departamentul Motoare va continua să lucreze la proiectul HR 12, care se concentrează pe dezvoltarea motorului hibrid pentru modelul Jogger.
De asemenea, departamentele Turnătorie și Uzinaj Aluminiu vor rămâne în funcțiune.
În pofida acestor obstacole, Dacia a înregistrat un nivel înalt de productivitate în luna mai, cu un total de 31.929 de autovehicule asamblate. Acest rezultat reprezintă o creștere de aproape 50% comparativ cu luna anterioară și de 11.2% în comparație cu mai 2022.
În total, de la începutul anului și până la sfârșitul lunii mai, Dacia a produs 147.295 de unități, ceea ce reprezintă o creștere de 12.4% față de aceeași perioadă a anului anterior.
Criza actuală nu este limitată doar la Dacia, ci afectează mai mulți constructori auto importanți din Europa. Nu mai este vorba de o criză a semiconductoarelor, așa cum s-a întâmplat anul trecut, ci mai degrabă de o cerere de automobile ușor scăzută în această perioadă.